Koliko šećera je previše

datum: 01.09.2018.

Dobro, svi znamo da prejedanje sladoledom uz omiljenu seriju nije dobro za nas…

Ali, postoje brojni drugi skriveni izvori šećera, poput voća, jogurta i meda, sa kojima se je malo teže izboriti. Sve tri navedene namirnice spadaju u grupu zdrave hrane, ali pitamo se koliko šećera treba da unesemo dnevno, čak i ako on potiče iz zdravih izvora. Da li je moguće da je voće loše za nas i da li bi trebalo sve to da izbacimo iz upotrebe?

Činjenica je sledeća: ne postoji zvanična preporučena dnevna doza šećera. Ali, postoje granice na količinu dodatnog šećera koji možete pojesti tokom dana. Svetska zdravstvena organizacija sugeriše da vaš dnevni unos kalorija ne treba da sadrži više od deset procenata šećera. Dakle, ako unosite 2.000 kalorija dnevno, to vam izađe na oko 52 grama, odnosno dvanaest kašičica šećera.

Druge organizacije su još konzervativnije kada se radi o ovoj temi, pa sugerišu da bi dnevni unos šećera trebalo da se zadrži na dvadeset pet grama, odnosno šest kašičica.

Da pojasnimo: kada kažemo dodatni šećer, govorimo o onom prerađenom, koji se dodaje u hranu kako bi ona bila slađa. Dodatni šećer se uglavnom nalazi u čokoladicama i sličnim stvarima, ali ga tehnički koristite kada sipate organski med u svoj čaj.

Nutricionisti nisu toliko zabrinuti za šećer koji je prirodno prisutan u voću, povrću i žitaricama. Sve ove stvari imaju ograničene količine šećera, i ujedno dolaze sa drugim nutritivnim beneficijama, kao što su vlakna i vitamini, koje prerađenom šećeru fale.

Kada se šećer dodaje hrani, on se obično koristi u ekstremno visokim dozama, samo bez hranjivih nutrijenata. Jedna limenka soka na primer, sadrži više šećera od tri cele pomorandže.

Ipak, bez obzira na svoje poreklo, sve vrste šećera generalno imaju isti uticaj na vaše telo – oni se razlažu i postaju energija za vaše mišiće, organe i mozak. Ali, hrana sa dosta dodatnog šećera se razlaže veoma brzo, zbog čega nivo šećera u vašoj krvi veoma brzo raste i pada.

Ako unosite previše obrađenog šećera, možete dobiti akne i preuranjene bore, dok je promena raspoloženja takođe jedna od nuspojava.

Ne postoji jednostavan način uz pomoć kog možete pratiti količinu određenog tipa šećera. Na kraju krajeva, kako svi šećeri, bilo prirodni bilo prerađeni, utiču slično na vaše telo, s tim što uz prirodne dobijate i hranjive nutrijente zbog kojih ih vredi konzumirati. Pokušajte da ne unosite više od dvadeset pet grama dodatog šećera dnevno i nemojte previše brinuti o šećeru koji se nalazi u voću.

© 2021 MarieClaire | All rights reserved.