Kako vam sofrologija može pomoći da lakše zaspite

datum: 12.08.2019.

Imali ste stresan dan, ili mesec, iscrpljeni ste i jedva čekate da legnete u krevet, ali kada do toga konačno dođe, san vam nikako ne dolazi…

U glavi premotavate neprijatnu situaciju koja se odigrala pre tri godine. Rešenje vaših problema? Nisu lekovi za spavanje. U pitanju je sofrologija, metod fizičkog i psihičkog vežbanja, koji je razvio španski neuropsihijatar, Alfonso Caycedo 1960.godine. On je kombinovao filozofije iz Japana, Tibeta, Indije i Španije, kako bi kreirao tehniku koja se sastoji od vežbi disanja, svesnosti, vizuelizacije, vođene meditacije i nežnih pokreta. Danas, ova metoda se koristii među sportistima, umetnicima, ljudima koji se bore sa depresijom i anksioznošću. 

Evo nekoliko saveta kako da je primenjujete i naspavate se svake večeri: 

1. Prestanite da smatrate san neproduktivnim 

Jasno nam je – zauzeti ste i ponosite se količinom stvari koje možete završiti u jednom danu. Ipak, vreme je da prestanete da mislite da je san gubljenje vremena i podsetite se da je to jedna od najboljih isceljujućih stvari koje možete uraditi sami za sebe. san vam obnavlja energiju, mišiće i kosti, pojavača imuni sistem i vaše telo. Umesto da ga smatrate neophodnim zlom, posmatrajte san kao imperativni deo svoje rutine i ključ svog uspeha. 

2. Postavite scenu za san 

Čuli ste sigurno da gledanje televizije i skrolovanje Instagrama pred spavanje može poremetiti vaš san. Sofrologija to prenosi na viši nivo. Izbegavajte svetlost i buku u spavaćoj sobi, jer vam i najmanja količina svetlosti može sprečiti proizvodnju hormona sna melatonina. To znači da telefonima i televizorma i spavaćoj sobi nema mesta.

3. Vizuelizujte mirni san 

Dobar san zahteva od vas pripremu tokom dana. Odvojte petnaest minuta vremena i povucite se u tihi kutak – prvo, uradite skener svog tela, koji predstavlja vođenu meditaciju koja uključuje mirno sedenje, sa svesnim disanjem i opuštanjem svakog dela tela. Potom, fokusirajte se na disanje. Sada, vizualizujte sebe kako idete na spavanje. Zamislite da je sve savršeno i da ide onako kako vi želite. Zamislite svoje idealno opuštajuće veče i opušteno tonjenje u san. Povežite reč koja simboliše miran san, pa kako udišete zamislite da udišete it u reč.  Zamislite sebe kako se budite puni energije. 

4. Vežbajte kvadratno disanje 

Dva je ujutru, a vi ste još budni. Nemojte paničiti – probajte kvadratno disanje. Udahnite, brojte do tri, potom zadržite vazduh u plućima dok brojite do tri, potom izdahnite brojeći do tri i zadržite pluća praznim brojeći do tri. Ponavljajte ovo nekoliko minuta, pa potom počnite da dišete prirodno i pokušajte da shvatite kako se osećate. 

5. Probajte brze dremke 

Znamo šta vma je na umu – nemate vremena za pravi ručak, a kamoli za popodnevnu dremku. Sve nam je jasno. Zato vam predlažemo da probate brzinsku dremku, koju je proslavio Salvador Dali. Sedite na stolicu sa rukama pored sebe i držite ključ u jednoj ruci. Opustite se i duboko dišite – kako počnete da tonete u san, ključ će vam ispasti iz ruke i probuditi vas. To je to! Neverovatno, ali istinito, ovaj brzinski odmor zaista deluje.  
 

© 2019 MarieClaire | All rights reserved.