Sve što ste želeli da znate o spavanju

datum: 22.08.2019.

Spavanje – svi uživamo u njemu, ali da li to radimo na pravi način? 

Otkrivamo vam sve što morate znati o količini sna koju bi trebalo da dobijete svake večeri, šta se dešava ako ne dobijete dovoljno sna, kako da poboljšate zdravlje sna i kako da odredite svoej vreme za spavanje. 

Koliko sna bi trebalo da dobijamo? 

Prema zvaničnim podacima, odrasle osobe bi trebalo da spavaju između sedam i devet sati svake noći. Složićete se da je to savršeni cilj, ali spavanje manje od sedam sati po noći s vremena na vreme ne može biti tako loše, zar ne? Pa, ne tako brzo. Efekti deprivacije sna mogu biti daleko ozbiljniji od nervoze i umornog osećaja idućeg dana. Studije su povezale nedostatak sna sa pojačanim stresom, kognitivnim poremećajima, visokim krvnim pritiskom i prejedanjem.

Kako da znate kada je najbolje vreme za odlazak na spavanje? 

Najlogičniji način za određivanje tog vremena je da razmislite kada treba da ustanete za posao ili bilo koje druge obaveze. Prema istraživanjima, ljudima treba u proseku oko dvadeset minuta da utonu u san, tako da kada odredite vreme za spavanje, oduzmite od toga dvadeset minuta. 

Ipak, kako kažu stručnjaci i studije, vreme u koje legnete da spavate nije najznačaniji faktor koji će odrediti koliko ćete odmorni biti idućeg jutra. Ono što je najvažnije je da dobijete dovoljno sna i da se držite rasporeda. 

Kada odredite vreme za spavanje, pridržavajte ga se svakog dana, pa čak i vikendima. Ljudi koji teže da nadoknade propušteni san tokom vikenda se zapravo zavaravaju. 

Kako da dobijete najbolji san? 

Ako loše spavate samo jedne večeri, znate da ćete trpeti blage posledice. Ipak, postoje trikovi i proizvodi koje možete koristiti kako biste svake večeri zadovoljni utonuli u san. Ako ne možete da zaspite, ne treba da ležite i gledate u plafon, već prema mišljenjima nekih stručnjaka, treba da pišete. Kreativni čin zapisivanja stvari, bilo da su to nasumične misli koje vam lete kroz glavu ili liste stvari koje morate uraditi će vas opustiti. Moramo naglasiti da treba da pišete olovkom po papiru, a ne da koristite telefon ili kompjuter. 

Pre nego što legnete da spavate, budite svesni svega što jedete i pijete. Ako jedete blizu vremena za spavanje, možete imati gorušicu, što će vam odložiti vreme počinka i buditi vas tokom noći. Na taj način, nećete dobiti duboki restorativni san koji vam je potreban kako biste funkcionisali tokom dana. 

© 2019 MarieClaire | All rights reserved.