Kako vežbati tokom vrelih dana

Foto: MarieClaire.com, datum: 26.08.2019.

Želite da vežbate uprkos vrelim danima? Savetujemo vam da prvo pročitate naše savete. 

Preskočite HIIT

Ako obično provodite 45 minuta u HIIT treningu, pokušavajući da ugurate što više skokova i pokreta pre nego što morate na posao, savetujemo vam da vrele dane posmatrate kao priliku za isprobavanje nečega novog. Mirni kardio predstavlja kontinuozne vežbe umerenog napora, koje se rade tokom dužeg vremenskog perioda. Možete probati koji god želite sistem, sve dok se držite umerenog napora, jer ćete tako svom telu dati priliku da se lakše oporavi, dok ćete iz teretane izaći spremni za vrele dane. Ukoliko kardio vežbe nisu vaša omiljena stvar, pokušajte da se fokusirate na tegove – nećete moći da verujete da ste ovoliko čekali da to probate.

Vodite računa o hidrataciji

Dobro, ovde navodimo jednu očiglednu stvar, ali važnost pravilne hidratacije se često zanemaruje. Kada vežbamo, gubimo tečnost iz svog tela daleko bržim tempom, što naše telo lišava kritičnih nutrijenata i elektrolita. Onda kada vaši nivoi tečnosti padnu ispod granice preporučenog, vaše telo će to početi da oseća – grčevi, smanjen nivo energije, zatvor i vrtoglavica će sve to učiniti očiglednim. Ako osećate žeđ, postoji velika verovatnoća da ste već tada dehidrirali, a možete biti dehidrirani, a da pritom uopšte ne osećate žeđ. Pijte vodu ravnomerno tokom dana, tokom vežbanja i posle, uz obroke i dodajte izgubljene elektrolite. 

Budite pažljivi sa znojnim osipom 

Čest problem koji se frekventno dešava kada trenirate po vrućini jeste osip do kog dolazi zbog znojenja. Možda ste primetili da vam po koži izlaze akne i pitali se da li moguće da je to od znoja, a odgovor je – da! Osip koji se dobija nakon znojenja razvija se zbog vlage, manjka ventilacije i frikcije. Birajte lagane, komotne komade odeće za vežbanje, a odmah nakon vežbanja se tuširajte i presvlačite kako biste sprečili njegov nastanak.

Nemojte vežbati tokom najtoplijeg dela dana

Toplota i vlažnost su daleko više kako se krećemo prema kraju dana, tako da je vežbanje rano ujutru daleko bolja opcija tokom vrelih letnjih dana. Ako ne stižete da obavite svoju rutinu ujutru, onda je ostavite za kasniji deo večeri. 

Plivajte 

Ako vam se pada u nesvest od pomisli na trake, kardio i teretane, krenite na plivanje. Pored činjenice da će vas osvežiti tokom vrelog dana, plivanje je idealna vežba za celo telo, koja će vam pomoći da povećate izdržljivost i snagu.


 

© 2019 MarieClaire | All rights reserved.