Kako da očistite svoje telo od šećera

datum: 01.04.2020.

Šećer je nešto što svi konzumiramo i volimo, iako znamo da nije baš sjajno za nas, sa zdravstvenog stanovišta…

Ipak, ako ste ikada razmišljali da smanjite svoj unos šećera, onda svakako znate da to može biti poprilično teško. Između horor priča o simptomima krize i misli o odbijanju parčeta čokoladne torte na proslavi rođendana, smanjenje unosa šećera deluje kao ideja koja je previse teška kako bi bila ostvarena. 

Ipak, kada rekalibrišete svoju vezu sa slatkišima, shvatićete da je sva muka bila vredna. Evo šta sve dešava oko vas i u vama kada smanjite količinu šećera koji konzumirate, kao i nekoliko načina koji će vam pomoći da sve negativne simptome umanjite koliko god da je to moguće. 

Zašto bi trebalo da uzmete u obzir šećernu detoksikaciju 

Koliko god da se trudimo da ignorišemo činjenice, naučnici nam govore da smanjimo unos šećera decenijama u nazad. Šećer sa sobom donosi brojne poremećaje i bolesti, koje ukoliko nisu pod nadzorom, mogu odneti živote. 

Pored činjenice da će vam pomoći da živite duže, šećerna detoksikacija će vam omogućiti da živite bolje: 

1. Nivo vase energije će biti konzistentniji 

Nalet energije koji osetite kada pojedete šaku gumenih bombona vas drži nekoliko minuta, ali potom naglo opada. Umesto toga, trudite se da se držite prirodnih izvora energije, kao što su vođe i povrće, koji će nivo šećera održavati konstantnim. 

2. Imaćete manje glavobolja 

Kada unosite hranu sa velikom količinom šećera, nivo šećera u vašoj krvi naglo raste, a potom naglo pada. To nekim ljudima može prouzrokovati glavobolje. Kada izbacite prerađeni šećer, nivo šećera u vašoj krvi će biti relativno stabilan tokom čitavog dana. 

3. Kada jedete šećer nakon detoksikacije, umećete da ga cenite 

Ako se odreknete šećera, makar na nedelju dana, videćete ga u sasvim novom svetlu kada ga ponovo budete jeli. Umesto da smažete čitavu kesu bombona za pet sekundi, verovatno ćete uživati u svakom zalogaju. Takođe, što duže izdržite bez šećera, to će se vaše čulo ukusa bolje adaptirati, pa ćete moći da osetite slatkoću namirnica kao što su voće i povrće.

Kako izgleda kriza nakon odricanja od šećera? 

Brojne studije su dokazale da šećer može izazvati zavisnost, baš kao što to čine narkotici i alkohol. Možda čak osetite i simptome fizičke krize kada smanjite količinu koju unosite. Studija koja je sprovedena na laboratorijskim miševima pokazala je da su miševi koji nisu unosili šećer nakon određenog perioda imali niži nivo dopamina, te su pokazivali anksioznost kao znak krize. 

Kada se radi o ljudima, simptomi krize mogu imati nekoliko različitih formi. Brojni ljudi mogu iskusiti uporne glavobolje kada prestanu da unose šećer, kao i umor, što može potrajati i nekoliko nedelja. 

7 načina koji će vam pomoći da unosite manje šećera 

1. Krenite malim koracima

Nemojte se odmah odreći šećera u potpunosti. Radite tu u koracima, jer jedino tako, u većini slučajeva, možete postići pravi uspeh. Ako na primer, svoju kafu pijete sa dve kašičice šećera, prve nedelje pokušajte da je pijete sa jednom, a potom sa pola kašičice. Polako, ali sigurno ćete doći do tačke kada vam šećer neće biti potreban.

2. Pazite se sakrivenog šećera 

Samo zato što ne jedete kolače, slatkiše i pravi šećer, ne znači da ga uopšte ne konzumirate. Žvake, kečap, supe, prelivi za salate i brojni obroci sa mesom sadrže skriveni šećer. Smutiji od svežeg voća, sportski napici i štangle su takođe u ovom taboru. Kada želite da se odreknete šećera, pažljivo čitajte spisak sastojaka svega što ćete uneti u sebe. 

3. Pronađite način da se otarasite stresa

Ovo će vas možda iznenaditi, ali stres vas zapravo može navesti da žudite za šećerom, jer konzumacija slatkiša pomaže proizvodnji serotonina. Kako biste izbegli prejedanje slatkiša izazvano stresom, isprobajte suplemente koji će balansirati vaš stres, koji sadrže sastojke poput rodiole, ašvagande, B vitamin i drugih, koji će se boriti protiv hormona stresa i podržati proizvodnju serotonina. Pored suplemenata, postoje i drugi načini za borbu protiv stresa, poput meditacije, šetnje ili uživanja sa prijateljima. 

4. Vodite računa o nemasnim proizvodima

Skriveni šećer ponovo napada! Proizvodi sa niskom količinom masti deluju zdravo, ali su često gori po vas od svojih punomasnih alternativa. Takvi proizvodi masnoće menjaju šećerima zarad što boljeg ukusa. Umesto da upadnete u tu zamku, pokušajte da uživate umereno u hrani koja je punomasna. 

5. Unosite više zdravih masti

Pored činjenice da bi trebalo da se držite podalje od nemasnih proizvoda, savetujemo vam da zapravo unosite više zdrave masti, koja se nalazi u orašastim plodovima, avokadu ili jajima, kako biste stabilizovali nivo šećera u krvi i duže bili siti. 

6. Naviknite se na crnu kafu

Činjenica – moka frapućino je fantastičan, ali, poput brojnih sličnih napitaka, pun je šećera. Možda će vam trebati malo vremena, ali pokušajte da se naviknete na crnu kafu ili varijantu sa tek nekoliko kapi neslađenog mleka. Držite se podalje od šećera, veštačkih zaslađivača i mleka za kafu. 

7. Držite se plana kada ste u kupovini

Nemojte sebi dozvoliti da odlutate u deo prodavnice pun slatkiša, gde ćete ih čežnjivo gledati, sve dok sebi ne dopustite barem jedan komadić jer ste bili tako dobri nekoliko dana. 

© 2020 MarieClaire | All rights reserved.