Beneficije parnih sauna za koje morate znati

datum: 18.08.2019.

Manikir, tretman lica i masaže su sjajni za vašu dušu i telo, ali neki spa tretmani su odličini i za vaše zdravlje takođe…

Parne saune nisu samo ultra opuštajuće, već sa sobom i donose brojne beneficije. Za razliku od običnih sauna, parne saune predstavljaju prostore u kojima se nalaze generatori puni vode koji ubacuju vlagu. Temperatura prostorije je obično oko 43 stepena Celzijusa uz mnogo vlage, pa ćete svakako videti kapljice kako se slivaju niz zidove. Tradicionalne suve saune koriste grejalice na drva, gas ili struju, koje kreiraju drugi tip suvlje topline, a obično se nalaze u prostorijama koje su obložene kedrovinom ili nekim drugim drvetom. U njima je temperatura mnogo više, a dodatna vlažnost se postiže sipanjem vode preko vrelog kamenja. 

Ukoliko ste spremni da se oznojite, otkrivamo vam pet beneficija koje parne saune imaju kada se radi o vašem zdravlju. 

Eliminisaće mitisere 

Da li ste se kada zapitali zašto osoba koja radi tretman lica na vama, stavlja topao peškir na vaše lice pre nego što se zabavlja vašim porama? To je zbog tople vlage, koja otvara pore, omekšava ulja na licu i nečistoće, zbog čega se svaki visak može lakše skinuti. Pošto vaš znoj slobodno lije u parnoj sauna, vaše pore će se otvoriti i izbaciti veliku količinu nečistoće usput. Ne možemo vam obećati da ćete nakon prvog tretmana izaći sasvim čistog tena, ali će vam svakako pomoći. Moramo samo napomenuti da osobe koje imaju jako masnu kožu treba da preskoče ovu aktivnost, jer će toplina i vlaga samo pogoršati to stanje. 

Sprečava pojavu akni

Još jedna savršena beneficija: za neke ljude, sedenje u parnoj sauni može dovesti do čišćenja kože koja je zatvorena i puna akni. Sa tim na umu, znajte da rezultati ove tvrdnje zavsie od tipa vaše kože. Ovaj tretman nije pogodan za sve osobe, jer će na primer oni koji pate od rozacee samo pogoršati problem. 

Otvara sinuse 

Da li ste ikada primetili koliko se bolje osećate nakon toplog tuša kada ste prehlađeni? Kada osetite da vam se nos polako zatvara, odmah bi trebalo da aktivirate svoj ovlaživat vazduha. Udisanjem vlage, otpušićete svoje sinuse, što će još jače biti izraženo onda kada posetite parne saune. Imajte na umu da morate biti hidrirani i da ne smete ostati predugo unutra, jer dehidratacija može stvoriti još veći problem. 

Poboljšava cirkulaciju 

Još uvek nemamo zvaničnu potvrdu za ovu tvrdnju, jer je nekoliko studija dokazalo da topla vlažnost poboljšava cirkulaciju, dok druge pokušavaju da pobiju njihove rezultate, posebno kod pacijenata koji imaju generalnih problema sa cirkulacijom. Parne saune vam mogu ubrzati rad srca, dovesti do nesvestice, toplotnog udara i drugih komplikacija, pa zato nisu preporučljive za osobe sa kardiovaskularnim oboljenjima, starijim osobama i trudnicama. 

Pomaže vam u oporavku nakon vežbanja

Znate onaj savršeni osećaj koji imate nakon vežbanja, koji je obično ispraćen bolovima u čitavom telu idućeg jutra? To se stanje se zove odloženi mišićni bol, a možete ga ublažiti posetom parnoj sauni odmah posle vežbanja. 

Rizici parne saune 

I dok parne saune zaista imaju brojne beneficije, morate biti svesni u kojoj meri ih možete koristiti. Zbog svoje visoke temperature, saune vas mogu navesti da se znojite više nego što ste očekivali, što može dovesti do dehidriranja. To znači da svoje sesije morate ograničiti na petnaest ili dvadeset minuta. Pored toga, javne parne saune mogu biti leglo bakterija, tako da morate biti sigurni da posećujete provereno mesto. 

Mnogi smatraju da su saune idealni način za detoksikaciju tela, ali nažalost, to nije niti medicinski niti naučno dokazano. Ne postoje nikakve studije koje dokazuju da su saune efikasan način za lišavanje tela od toksina, a one ujedno mogu biti i opasne. Tri osobe su preminule nakon što su provele više od dva sata u sauni kako bi pročistile svoja tela. 

Ako niste sigurni da li imate medicinsko stanje koje će se možda pogoršati upotrebom saune, dobro bi bilo da pre prve posete porazgovarate sa svojim lekarima. I ono što je najvažnije, nemojte preterivati – saune posećujte povremeno i vodite računa o pravilnoj hidrataciji. 

© 2019 MarieClaire | All rights reserved.