Rihannin brend tužen zbog namerne diskriminacije

datum: 18.07.2019.

Voljeni makeup brend Fenty Beauty, koji predvodi Rihanna, dobio je novu tužbu, zbog “namerne diskriminacije”…

Prema navodima, na njihovom sajtu je kupcima sa slabim ili oštećenim vidom onemogućeno da ga u potpunosti i pravilno koriste. Prema The Fashion Law sajtu, tužba koju je Beatriz Gutierrez podnela protiv brenda koji je u vlasništvu LVMH kompanije, predstavlja samo jednu od mnogih, jer mnogi brendovi sada odlaze na sud, kršeći kalifornijske zakone o ljudskim pravima. 

U optužbi koju je Gutierrez iznela, stoji da ona mora koristiti “softver za čitanje ekrana kako bi pristupila sadržaju sajta kada koristi svoj kompjuter”. Ona dodaje da “uprkos postojanju brojnih metoda koje čine sajt dostupnim svima, Fenty Beauty nema pravilnu upotrebu alternativnog teksta, pristupnih formi, opisnih linkova, teksta sa promenljivim dimenzijama i slično”. Prema aktu kalifornijskog zakona o ljudskim pravima, “mesta posvećena široj javnosti moraju obezbediti osobama sa bilo kojim invaliditetom mogućnost da uživaju u punoj srazmeri, kao i one osobe koje nemaju invaliditet. To takođe uključuje i internet sajtove”.

Ovo inače nije prva tužba koju je osoba sa oštećenim vidom podnela. U proteklih šest meseci, ona je targetirala brendove u vlasništvu LVMH kompanije, kao što su Sephora, Brioni, Breitling, Net-a-Porter, Ferrari, Proenza Schouler, Isabel Marant, Alexander Wang i drugi. Za svoj slučaj protiv Fenty Beauty, Gutierrez traži “olakšanje u formi preliminarnih i permanentnih injunkcija, koje će sprečiti Fenty Beauty da dalje krši pravila definisana zakonom, uz niz monetarnih oštećenja”. 

© 2019 MarieClaire | All rights reserved.